新着情報 News & Topics
【ネットワーク障害発生と復旧のお知らせ】 【Resolved: Network outage】
2018/05/30
ICALS portalをご利用頂き、誠にありがとうございます。
5月30日14時頃、熊本大学 総合情報統括センターよりネットワーク障害の報告がありました。
ICALSポータルのサーバも影響範囲下にあったため、
5月30日13時30分〜15時50分の間 ポータルが利用できない状況となっておりました。
総合情報統括センターより復旧の連絡があり、現在は正常にご利用いただけます。
総合情報統括センターより復旧の連絡があり、現在は正常にご利用いただけます。
ご利用の皆様にご迷惑をおかけいたしましたこと、お詫び申し上げます。
Thank you for using ICALS portal.
Center for Management of Information Technologies announced network fault at May 30, 14:00.
We experienced unplanned system outage from 13:30 to 15:50.
ICALS portal couldn't displayed during this period.
This trouble already has recovered at May 30, 15:50.
Please accept our sincere apology for any inconvenience this may have caused.
Thank you for your kind understanding and continual support.